/News
News2017-03-22T14:12:10+02:00
ICCI Conference 2016

ICCI 2016 Fair and Conference, 27.-29. 04. 2016., Istanbul, Turkey

The ICCI Fair and Conference will present a general outlook on the global energy sector. It is the biggest energy and environment fair where the energy and environment technologies developed by best suppliers of the sector meet the energy sector and the industry. Come and find out more about Koncar INEM electric energy products in Hall9, booth I109. We are there with our Turkey’s partner Hidroport.

April 19th, 2016|Tags: , , , |

Izrađen standard zanimanja za „Stručnjaka sustava za automatizaciju uz energetsku učinkovitost“

Projektom „Provedba Hrvatskog kvalifikacijskog okvira (HKO-a) u ustanovi za obrazovanje odraslih u području zelenih zanimanja” predviđena je izrada jednog novog standarda zanimanja za „Stručnjaka sustava za automatizaciju uz energetsku učinkovitost“ koji će biti korišten za izradu dvije planirane srodne djelomične kvalifikacije, predstavljajući time jednu od dvije obavezne izborne aktivnosti u sklopu ovog projekta, te osiguravajući cjelovitu proceduru izrade standarda kvalifikacije u smislu metodologije predviđene Hrvatskim kvalifikacijskim okvirom (HKO-om).

Prateći predviđenu metodologiju HKO-a, razvoj standarda zanimanja predstavlja prvi korak u razvoju standarda kvalifikacija i novih programa obrazovanja na temelju ishoda učenja. Prema tome je formirana radna skupina za izradu standarda zanimanja sastavljena od relevantnih nastavnika i predavača i predstavnika poslovnog sektora koji su se tijekom projekta upoznali sa standardnim obrascem za izradu standarda zanimanja i predviđenom metodologijom. U prvom dijelu projekta se je stratificirao uzorak poslodavaca među kojima se provelo anketno istraživanje u svrhu prikupljanja uvida u potrebnim kompetencijama unutar zanimanja. Anketa se provodila korištenjem online anketnog sustava razvijenog od strane HZZ-a kako bi se osigurao bolji odaziv poslodavaca.

Kako bi se dodatno potvrdila analiza anketa i dopunili njeni rezultati, 23. ožujka 2016. je održana fokus grupa na kojoj sudjelovali sudionici radne skupine za izradu standarda zanimanja i poslodavci povezani sa zanimanjem „Stručnjak sustava za automatizaciju uz energetsku učinkovitost“.

Svi prikupljeni podaci za izradu standarda zanimanja su objedinjeni u obrascu standarda zanimanja sukladno Pravilniku o registru HKO i poslani nadležnom Ministarstvu rada i mirovinskog sustava.

April 7th, 2016|

Održana edukaciju o modalitetima osiguranja kvalitete u ustanovi za obrazovanje odraslih

U sklopu projekta „Provedba Hrvatskog kvalifikacijskog okvira (HKO-a) u ustanovi za obrazovanje odraslih u području zelenih zanimanja” održana je jednodnevna edukacija o modalitetima osiguranja kvalitete u ustanovi za obrazovanje odraslih u prostoru Učilišta Katedra.

Radionicu je održala vanjska stručnjakinja za osiguranje kvalitete u obrazovanju gđa. Iskra Devčić-Torbica, dugogodišnja djelatnika u području obrazovanja odraslih i strukovnom obrazovanju, te u provedbi projekata. Radionici su prisustvovali djelatnici Učilišta Katedra u prostoru Učilišta u Zagrebu.

Cilj radionice je bio upoznati nastavnike, predavače i voditelje Učilišta Katedra o nužnosti i različitim elementima uspostave elemenata osiguranja kvalitete, posebno o elementima koji se uspostavljaju za vrijeme projekta i koje će nastavnici koristiti u budućnosti. Projektom je predviđena uspostava novih modaliteta u obrazovanju odraslih koju će provoditi interna radna skupina Učilišta Katedra. Na temelju ponuđenih specifičnih aspekta osiguravanja kvalitete, predloženih „Hrvatskim okvirom za osiguranje kvalitete u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju – Priručnik za samovrednovanje“, projektom će se uvesti 11 novih ili unaprijeđenih aspekata osiguravanja kvalitete:

  1. uvesti praksu stalne analize potreba na tržištu rada kroz periodičke konzultacije s ključnim poslodavcima oko relevantnosti programa,
  2. izrada alata za prikupljanje povratne informacije (anketa) polaznika koji su netom završili program, ali i onih koji su se zaposlili nakon završetka programa, isto s ciljem provjere potrebe za eventualnim revizijama programa,
  3. izrada uputa za predavače u nastavnom procesu, uključujući tehničke aspekte organizacije nastave,
  4. revidiranje kućnog reda Učilišta Katedra s pravima i obavezama polaznika,
  5. osigurati način davanja anonimne povratne informacije o svim aspektima zadovoljstva polaznika, neovisno o provedbi ankete na kraju programa, planirano kroz uspostavu sandučića na frekventnom mjestu koji omogućuje kontinuirano ubacivanje mogućih pritužbi, pohvala i prijedloga + otvaranjem adekvatne forme za anonimne primjedbe na web stranici,
  6. izraditi protokol za mentorstvo i komunikaciju između predavača,
  7. kontinuirano prilagođavati metode provjere prema ishodima učenja, uz međusobnu evaluaciju (engl. peer-to-peer reviews) metoda provjere između kolega u sličnom obrazovnom području,
  8. uspostava Povjerenstva za kvalitetu,
  9. izrada etičkog kodeksa i Priručnika o kvaliteti,
  10. izrada evaluacijskih kriterija za procjenu kvalitete nastave te organizacija nenajavljenih posjeta mentora,
  11. pilotiranje samovrednovanja prema svim poglavljima ‘Hrvatskog okvira za osiguranje kvalitete u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju – Priručnik za samovrednovanje’ te izrada Izvještaja sa svrhom:

A) prezentacije rezultata samovrednovanja (koje će dati informaciju o trenutnom stanju razvoja sustava osiguravanja kvalitete nakon provedenih prethodnih 10 točaka i biti će podloga za daljnji razvoj budući da se projektom ne razvijaju svi elementi sustava nego samo dio koji je procijenjen najnužnijim i najučinkovitijim u odnosu na trenutno stanje razvoja ustanove);

B) definiranja područja koja jesu/nisu relevantna za obrazovanje odraslih, imajući u vidu da je navedeni priručnik nastao primarno za strukovno obrazovanje. Navedeni output projekta mogao bi biti koristan i kao podloga za razvoj sustava osiguravanja kvalitete u obrazovanju odraslih (koje ima značajne specifičnosti u odnosu na redovno strukovno obrazovanje za koje je predmetni Priručnik razvijen) te kao svojevrsni vodič za druge ustanove za obrazovanje odraslih koje kreću u uspostavu sustava osiguravanja kvalitete dok još ne postoji regulativa u tom području pripremljena isključivo za obrazovanje odraslih.

April 4th, 2016|